Kvällsinlägg

Godkväll på er! Idag tog jag och tjejerna i klassen bussen ut till Hedesunda för att möta upp Ebba och Julia. 
När vi kom fram käkade vi på pizzerian och sedan åkte vi hem till Ebba i Hade och vi har käkat god efterrätt, åkt 4-hjuling och bara myspratat :) Nu börjar alla bli trötta känns det som, det börjar balla ur...
Imorgon tar vi 2 bussen hem och sedan sticker jag iväg och jobbar. Kram 


Det får bli en bild på fina Ebba från i somras :)

26e februari

Klockan 10 imorse mötte jag upp Mikkis på stan och hon shoppade loss medan jag spar pengar till Luxembourg!
Nu är jag hemma igen och ska städa rummet från golv till tak och sedan hade jag tänkt åka och hälsa på farmor och farfar, det var så länge sedan jag träffade dem. Sedan får vi se vad som händer ikväll.  
Igårkväll hade jag och tjejerna det skitbra! Det blev en bra start på lovet :)


Rebecca och Ebba igår innan Church Street


Trött

...Är vad jag är! Har varit skittrött och gnällig hela dagen haha, jag somnade till på sista lektionen till och med. Det var väl för att jag kom hem rätt sent igårkväll från kriget i skogen och sedan upp tidigt imorse. 
Jag kom hem från skolan för ett tag sedan och har lagat fattiga riddare, så jäkla gott! Vi gjorde det på hemkunskapen i skolan idag så jag fick lite inspiration till mina mellanmål haha.. Nu ska jag sätta igång med de sista läxorna innan lovet..
Imorgon kväll ska jag, Ebba och Rebecca äta på Church Street, det blir ett bra avslut på veckan :-)
Ha det bra ♥
Juste, idag har jag varit hos min studievägledare och valt gymnasium.. Det blev Sam Beteende i första val, men jag är fortfarnade inte riiiktigt säker.


Onsdag 23/2

Heej på er!
Har varit hemma ett tag nu efter en dag i skolan. Nu ska jag käka och ikväll ska jag vara på I14 klockan halv 9 och kriga! Det är 8:orna mot 9:orna tror jag, en liten rolig grej :) Får klä mig varmt för det är hela kvällen som man ska ligga och trycka i någon buske haha.. Men det ska bli kul!
Idag har jag och tjejerna i klassen planerat en del inför helgen som vi spendera tillsammans, det blir kul det, ha något att se fram emot de närmaste dagarna. Har förresten inte valt gymnasium än..Det ska vara klart imorgon så jag har något att fundera på ikväll ute i kylan..
KRAM


Det får bli en bild för någon dag sedan när jag var med Ebba :-)
Om en månad snart sticker jag, Ebba och Rebecca iväg till Luxembourg!!! Längtar

Tisdag

Idag efter skolan följde Rebecca med mig hem. Vi gjorde inte så mycket, vi satt på en film och bara tog det lugnt efter en skitseg dag i skolan!! Jag är så jävla skoltrött. Trött på vissa i klassen, panik för att jag inte har valt gymnasium än och stressad för alla inlämningsguppgifter som jag inte har lämnat in än.. Lääängtar till sportlovet nästa vecka! Nu ska jag duscha sedan ska jag mysa framför tv:n och sedan blir det god natt.


Haha världens bästa Rebecca


Skolan

Nu är det håltimme och jag, Rebecca och Ebba sitter i kunskapstorget. Tidigare idag var jag och Ebba nere på stan och åt lunch. Nu är det bara elevens val och bild kvar sedan blir det hem och käka och sedan åker jag och jobbar.
I lördags var en del av släkten hemma hos oss på middag och igår spelade jag och Mikkis badminton. Det var skiroligt att spela, hoppas vi gör det fler gånger! :-D
Nu ska vi kila iväg på elevens val!


Rebecca :)


Lördag morgon

God morgon på er! Jag gick upp kvart i 8 för jag skulle vara på hälsocentralen 8. När jag och mamma kom fram var det stängt. Kul. De har skrivit fel tid eller något på pappret som vi fick så nu är jag uppe och kan inte somna om om man säger så, men det är väl lika bara det annars hade jag väl sovit bort halva dagen!

Nu har jag ätit frulle och ska fixa mig sedan kanske jag går ner på stan eller hittar på något annat. Vi får se vad som blir av den här lördagen :) Hörs!


Lite konstigt ljus på bilden men det är ju så soligt ute, härliga tider! :D

18e februari

Ebba och jag sov ut så långt vi kunde imorse när vi hade sovmorgon men sedan var vi ju tvungna att ta oss till skolan. Skitjobbig skoldag, det gick väldigt segt.. Men nu har jag varit hemma ett tag och har fixat lite här hemma och nu har jag slängt mig i soffan och ska titta på Sex And The City. Ikväll ska jag bara vara hemma och äta god mat med familjen och titta på Let's Dance, det blir fredagsmys det!
Hoppas ni får en rolig kväll! :)


Någon bild från skolan

Torsdag

Idag efter skolan drog jag, Ebba, Rebecca och Sandra ner på stan. Ebba skulle fixa lite saker och sen skildes vi åt och jag och Ebba gick hem till mig. Nu ska vi göra iordning käk och sedan ska vi träffa Rebecca och åka iväg och kolla på hockey som skolan bjuder på :)
Inatt sover Ebba över hos mig och imorgon är det fredag och sovmorgon! Den här skolveckan har gått så himla fort. Men det har nog att göra med friluftsdagen som bröt av i vardagen.. Ha en fin torsdagkväll!




16e februari

Hej på er!
Sov ut till halv elva idag! Sedan åkte jag, Alice och Mikkis till alderholmen och spelade badminton från halv 12 till 1. Det var kul att vara med tjejerna, det var ett tag sedan vi var alla tre :) Efter det mötte jag upp Nikolina och Patricia på stan och sedan gick jag och Nicko och fikade på George's. Nu har vi precis kommit hem och ska sätta på en film och ta det lugnt!



Tisdag

Hade tre lektioner i skolan sedan tog jag och tjejerna bussen till borgis där det var öppet hus. Sedan gick vi till vasa vid 3. Tror det blir sam-beteende för mig, det verkar vara bra. Helt vanlig samlinje med inriktning på ledarskap, psykologi och sociologi tror jag det var. Det kändes bra, men jag är säker på att jag vill något annat imorgon.. Efter gymnasieinformationen gick jag och Rebecca ner på stan och kikade i affärer och åt woki woki.
Nu ska jag sätta på en film och lägga mig i sängen. Imorgon är det friluftsdag och jag ska spela badminton mellan halv 12 och 1! Chill.
Sköt om er :)


Jag fick nyss en fin alla hjärtans dag present av världens bästa syrra! Puss på dig

Söndagkväll

Mikaela smsade idag och skrev att spinningen var fullbokad så det blev inget med det.
Nu sitter i soffan och kollar på Solsidan! Det har varit en lugn och skön helg. Det blev helt ändrade planer igår så det slutade med att jag och mamma hade en myskväll här hemma :)
Idag har jag varit hos mormor och morfar nästan hela dagen och när jag kom hem för ett tag sedan har jag bara pluggat. Imorgon är det måndag vilket innebär skola och jobb...


Lördag

God förmiddag!
Härligt med soool!! Hoppas den smälter all snö nu.. Fast det är ju faktiskt jättefint ute nu, eller hur? ;)
Härliga Mikkan bjöd över mig på pannkakslunch nyss men tråkig som man är så har jag ätit frulle nyss så det blev inget med det.. Men imorgon ska vi spinna (!!) Jag som måste vila efter ett skottag.. Men jag kommer köra på den lätta nivån, och sedan jobba mig uppåt haha.. Så får det bli.

Hittills har jag tagit en promenad till sopcontainern och dumpat papper och jaa det är väl vad jag har hunnit med. Nu blir det en snabbstädning av rummet och sen får vi se vad jag hittar på. Ikväll blir det en kvällsfika med Alice :)
Ha en bra lördag

Igår var jag med Mikkis :)

Torsdag

Idag har jag skrivit ett nationellt prov, haft tre timmars håltimme, haft två timmar hemkunskap, fikat på Coffeehouse by George med Nikolina och pratat en massa skvaller och nu sitter jag och kollar på Änglagård :) Hoppas ni har haft en trevlig torsdag!

Nicko o jag förra året :)

8e februari

Senast jag skrev var i lördags.. Jag hade i alla fall skitroligt, som alltid, med Rebecca och Ebba som kom med bussen lite senare. Vi sov över hos Rebecca och sedan dess har det inte vart så mycket mer som har hänt. Igår var jag ju och jobbade men annars ingenting speciellt.
Kom precis hem från skolan. Idag på morgonen var det ju nationella prov i svenska, läsförståelse. Det gick bra känns det som men när jag frågade mina klasskamrater vad de hade skrivit så hade jag ett skitdumt svar på någon fråga haha men jag gjorde mitt bästa.. :) Skönt att ett nationellt prov är över iaf! Efter provet hade vi ingen jumpa så vi hade håltimme i 2 och en halv timme... Skitsegt men sedan gick det rätt fort och nu sitter jag här i soffan och ska öpnna matteboken efter ett avsnitt av Desperate Housewives. När börjar det på tv igen??





Lördag

Har pluggat till matteprovet sedan jag gick upp imorse och nu ska jag fixa mig och käka för att sedan åka till Rebecca och vara där ikväll! :) Det är ju sol ute så jag kanske passar på att ta en promenad också.



Fredag

Ebba och jag vaknade halv 8 och det bar av till skolan runt kvart i 9 för vi var tvungna att skriva ut ett arbete i kunskapstorget så det blev inte en lång sovmorgon inte.. Nu kom jag nyss hem från skolan och ska lägga mig och sova för jag är sjukt trött.. Att det började snöa idag gjorde ju inte dagen bättre..
Nu längtar jag som fan tills jag, Ebba och Rebecca tar flyget till Luxembourg och lever livet!!
I helgen blir det en hel del plugg för det är bildprov på måndag, nationella på tisdag, matteprov på onsdag och nationella på torsdag men jag ska försöka hinna med att umgås med vännerna mina också :)


Jag och Rödbetan i skolan


Torsdag

Just nu sitter jag på Wayne's och fikar med Ebba och Rebecca. Det var meningen att vi skulle göra klart ett svenska arbete nu efter skolan men vi sitter bara och pratar..  Sen följer Ebba med mig hem och sover hos mig. Imorgon är det fredag och sovmorgon!! :)


Världens bästa tjejer

Wednesday

Idag fick jag lite vårkänslor med solen och att det är en ny månad så jag hoppas det går undan tills våren är här! Det är ju den bästa årstiden tycker jag :) 
Jag kom hem från skolan för ett tag sen och har pluggat lite matte och ska sätta igång med kemin nu. Senare ikväll kommer Mikkan på besök. Det blir trevligt det!


Juste, min facebook fungerar inte!? Är det så för någon annan också??





I skolan

Sitter i kunskapstorget med tjejerna nu och väntar på att svenskan ska börja. Vi håller på med ett fördjupningsarbete om ett språk som heter Esperanto.. Haha om ni ville veta. Efter svenskan är det bara nyhetsprat på SO:n kvar och sen ska jag ner på stan med Rebecca.

Haha vi i kunskapstorget...


RSS 2.0