Tjugotrettiotvå

Om det inte är någon som fattar min kassa rubrik så visar den hur mycket klocka är just nu i skrivande stund.. Haha!

Idag har allt gått som smort, nationella på NO:n gick också bra. Efter skolan har jag varit på stan med mammsen idag och växlat pengar och köpt lite småsaker. Du är världens bästa mamma måste jag klämma in i också :) Vi har nyss käkat middag och nu ska jag packa det sista inför imorgon. Ha en fortsatt fin vecka för det kommer vi att ha!! :-D





Vi går i skolan som vanligt imorgon men vi hoppar över 2timmar hemkunskap och sedan tar vi bussen hem till Ebba och sedan skjutsar hennes mamma oss till Arlanda!

TISDAG

Hej hallå! Idag var det skola som vanligt och sedan drog jag ner på stan med Ebba och Rebecca. Vi satt och fikade ett bra tag och sedan gick vi runt och kollade i affärer bara. Vi skildes åt och Ebba följde med mig hem och käkade lite sedan tog hon 8bussen hem. Imorgon, är det IMORGON vi sticker! Fan vad taggade vi är, ska bli så sjukt kul :-D
Just nu sitter jag och tittar på Desperate Housewives och packar lite i pauserna. Hoppas ni har haft en fin dag!


Någon bild ur arkivet, glad är jag i alla fall!

Sunday

Godmorgon, eller god förmiddag kanske man säger, hur som helst så vaknade jag och Nicko för ett tag sedan och vi ska ut på en promenad nu och sedan ska vi laga langos till lunch :-D Igårkväll åt vi god mat tillsammans med vänner till hennes familj, det blev himla mys när Earth Hour satte igång för då hade vi en massa levande ljus. 

Runt 3 tar jag bussen in till stan och köper lite saker. Ha en bra dag allihopa!


Bild på oss från gröna lund haha

Lördag 15.34

Idag åkte jag och Mikkan ner på stan vid 11. Vi kollade runt och lite senare gick jag och klippte mig, det blir aldrig som som jag har tänkt mig när jag är färdigklippt men det duger väl. Det blev inte så jättestor skillnad heller haha men fräscht känns det i alla fall :) Sedan fick Mikkan ett spontaninfall och tog ett hål i örat där uppe i örat och sedan cyklade vi hem till mig och lagade mat. Nu har hon åkt och jag ska fixa lite sedan åker jag hem till Nikolina och sover över där. Ha en bra lördag hörrni!


Har ingen bild från idag så det får bli en bild från i somras ;)





25:e mars

Skön dag i skolan och sedan åkte jag ner på stan och fikade med Mikkis och Emanuel. Sedan följde Mikkan med mig hem och vi käka tacopaj och vi har skrattat så mycket till tårarna har kommit och tittat på Let's Dance. Haha det är ju final! Sitter och väntar på att få veta vilka vinnarna är just nu ;) Idag har det varit en skön fredag.
Imorgon ska jag klippa mig, haha blir typ aldrig någon skillnad när jag klipper mig men får se hur det blir imorgon, kraaam :)




Torsdag

Debatt redovisning i so, labb på no:n, verbböjning på engelskan, håltimme och till sist råg-äckligt-bröd på hemkunskapen! Det var min skoldag det. När jag kom hem träffade jag Alice och det var meningen att vi skulle röra på oss genom att ta en promenad men vi stannade efter ett tag och bara stod och pratade i solen :)

Nu hjälper jag mormor och morfar med maten som vi ska käka när mamma och pappa kommer hem om ett tag! Skulle inte ha varit fel att följa med till Barca men jag och tjejerna sitter ju på ett plan till Luxembourg om exakt en vecka. Fyfan vad kul vi ska ha :-D Nä, nu ska jag hjälpa till. Kram på er




Tisdag

HEJ, har inte skrivit på ett tag hehe.. Ingen förklaring har jag till det heller utan det har bara inte blivit av. Inget särskilt har hänt men jag kan ju skriva att i fredags följde jag och Rebecca med Ebba hem. Vi hade det skoj som vanligt och på lördagen var det så fint väder så vi gick ut på isen och solade! :) På söndagen var jag med Mikaela och tittade på hockeyfinal och sedan tog jag bussen ut till bästis i Harkskär.

Idag var det skitsegt i skolan, kom hem för ett bra tag sedan och ska käka lite mat nu med mormor och mofar som bor hos mig och syrran i veckan för mamma och pappa har dragit till Barcelona! Vid halv 7 ikväll ska jag träffa Ebba på Waynes för att plugga medan hon väntar på bussen. Sedan blir det hem vid 9 och titta på Desperate Housewives :-D Kram


Fan vad jag saknar praoveckan på brandstationen, typ den roligaste veckan i mitt liv haha

Onsdag

Imorse var det nationella i biologi, gick inte så bra. Det var skitsvårt men men.. Lång dag idag men vi var bara 5 pers på sista lektionen så det var ett skönt slut på dagen.
Kom hem för ett tag sedan och nu ska jag iväg till min kusin som fyller år idag :) När jag kommer hem ska jag plugga till engelska provet som är imorgon och sedan ska jag sova!


Bild från exakt ett år sedan haha, den 16 mars 2010 ;)

15:e mars

Svenska provet idag gick helt okej. Annars går det bra just nu i skolan, har fått reda på resultat från nationella och några inlämningsuppgifter och jag är nöjd! Fan vad gött, det går bra nu haha ;)

Efter skolan gick jag bara hem och gjorde iordning god mellis och pluggade. Imorgon är det nationellt prov i NO...Har glömt nästan allt sedan jag hade biologi så jag har läst igenom boken lite nu men inget har fastnat ändå så... Äh, det blir nog bra. Nu ska jag sätta mig framför tv:n och titta på Desperate Housewives! :-)


HAPPY

Måndag

Kom nyss hem från jobbet, fan vad skönt! Nu är det en hel vecka kvar till nästa gång ;)
Idag var det skitatråkigt i skolan. Imorgon är det svenska prov som är tisdagens händelse.. Sedan blir det väl bara hem och plugga inför onsdagens prov! Kul vecka det här kommer att blir.. Ha en bra måndagkväll nu


Bild på min saknade pingla från i somras, hon ligger hemma och är sjuk så jag slänger iväg ett krya-på-dig! :)

Söndag

Klockan 10 imorse träffade jag Mikkan för att ta en joggingtur! Det var härligt att röra på kroppen lite, haha. Sedan satt vi i solen och pratade ett tag. När jag kom satt jag igång med SO:n på en gång och jag håller på än...
När jag är klar med det hade jag tänkt städa rummet och sedan blir det lite mer plugg och sedan Solsidan! Hoppas ni får en lite roligare söndag :)


Kass webbkamera-bild-från-just-nu


Lördag

Jag har 4 SOarbeten som jag inte har lämnat in än som ligger och gnager i huvudet på mig hela tiden! Jag hade tänkt göra klart ett av dem imorgon så har jag liiite mindre att tänka på. Det är jävligt mycket läxor och prov nästa vecka men det är väl bara att bita ihop.. 

Igår träffade jag Alice efter skolan, vi gick ner på stan ett tag sedan var vi bara hemma hos henne. På kvällen kom Mikkan hem till mig. Vi hade det mysigt och tittade på tv med gott till. Jag vaknade vid 12 idag och har duschat och fixat lite på rummet. Nu sitter jag och fikar med mamma och pappa medan dem löser korsord haha.. Vid halv 4 kommer släkten hit och firar mamma!


Mobilbild från i somras på Alice och Mikkis :)

Torsdag

Helvete!!! Det snöar, orkar inte.. Idag när jag gick hem var det så himla skönt för det var asfalt hela vägen. Det var ett stort framsteg för våren haha, men nu snöar det, hoppas det är sista gången för iår i alla fall..

Har inget speciellt att berätta om igår förutom att Rebecca följde med mig hem efter skolan.
Idag slutade jag halv 4 och då gick jag hem och pluggade kemi. Idag fick vi våra omdömen och jag är nöjd och glad för det var fina omdömen.

Imorgon fyller mammsen år så det blir upp tidigt och sjunga. Egentligen har jag sovmorgon men det är BIGmöte klockan halv 9 och det är så kul så det vill jag inte missa! Efter BIG är det hjärt och lungräddning i två timmar och sedan är det bara tre lektioner kvar till skolveckans slut! Det blir en chilldag imorgon i skolan alltså :) Kram

Jag har äntligen (!!) lyckats ladda över bilder från min mobil, det har inte fungerat förut, men nu så! Så jag bjussar på en mobilbild på mig från i somras.


8e mars

Hallihallå! Idag kom bästis hem till mig efter skolan. Jäklar vad mycket vi låg efter haha! Vi sågs inte under lovet så det blev en massa prat om vad som har hänt. Vid 5 åkte hon för min moster fyller år idag så vi gick hem till henne och firade :) Kom nyss hem därifrån och ska chilla nu, sätta på en film och lägga mig i sängen. Imorgon blir det en pluggdag hemma, har en hel del att göra klart. Jag är lite seg nu efter lovet.. Kram på er!


VÄRLDENS FINASTE VÄN


Söndagkväll

Det blev en himla mysig dag med Mikkan. Vi gick ut på isen, låg på bryggan och snackade med fika. Sedan följde jag med henne hem. När jag kom hem igen var mormor och morfar här så vi har suttit och småpratat. Jag fick ett sms nyss där Mikkan frågade om jag ville ta en fika med henne och Elin på stan nu. Jag är skapligt trött, har inte fräschat upp mig än och snart börjar ju Solsidan så jag spar den träffen med tjejerna till en annan gång :)
Sportlovet har varit hur skönt som helst!! Fan vad jag behövde det här lovet. Nu är jag redo för nya tag tror jag..? Hoppas ni också har haft en härlig vecka.


Bild på Mikaela från idag

SUNday

Nu fick jag allt till det i rubriken haha!! Strax följer jag med Mikkan och hennes familj ut på Norrlandet för att vara där idag! Jag har saknat henne, hon har varit i fjällen nu på lovet så det ska bli roligt att träffa henne :)
Ha en härlig dag och njut sista dagen innan en ny skolvecka. Jag skulle egentligen ha behövt göra klart några inlämningsuppgifter idag men jag pallar inte, fyfan ska verkligen njuta av den här söndagen haha!


Fina Mikaela

5/3

Mötte Rebecca på stan vid 1 tiden och hon hade med sig jycken sin haha så vi var ute i 2 och en halv timme. Men det var skönt för solen kom fram då och då men det blåste ganska mycket. Vi tog en varsin långkorv och satt oss på en bänk och njöt ett tag. Sedan tog vi bussen till Alderholmen och nu sitter vi hemma hos Rebecca och ska hitta på något. Kram




FREDAG

Heej! Just nu sitter jag hemma hos Alice och gör i princip ingentinting. Vi sitter i hennes syrras soffa och tittar på när hon städar.. Men ikväll ska vi hitta på något liite roligare! Vi skulle ju ha åkt till sthlm idag men det sket sig av en massa anledningar, men vi åker dit någon annan gång :)

Det som har hänt sedan jag bloggade senast är att jag och Alice tog en kvällsfika på Wayne's och sedan gick vi hem till henne.
Igår följde jag med Frida till Lervik och tittade när Linda tränade häst eller vad det heter haha. Sedan åkte jag och tjejerna hem till Daniel där även Johan var. Fan vad kul det var att träffa alla, det var så länge sedan vi sågs eftersom de har börjat på gymnasium nu! Vi pratade och såg på film sedan gick jag och tjejerna hem vid 2-tiden. Det är aldrig så skönt att ta en promenad som det är på natten haha. Kom och tänka på det igår.. 
Imorgon ska jag träffa Rebecca och kanske Ebba om hon vill vara med :)
Ha en fortsatt bra fredag!






Off to Alice


Nu stciker jag hem till Alice, mamma har några damer här på middag så det finns ändå inte så mye att göra här hemma ändå ;) Jag tror vi ska ner på stan och ta en kvällsfika. Ha en bra onsdagkväll ♥


Onsdag

Jag blir så glad av att det är sol och plusgrader ute!! Idag har jag suttit i solen på balkongen i någon timme och läst tidningar, gjort en god lunch till mig själv, slappat, tagit en cykeltur och försökt få tag på någon att vara med, men idag var alla väldigt upptagna med sitt.. Men ikväll ska jag träffa Alice hade jag tänkt, som jag ska åka med till Stockholm på fredag :) Tänkte blogga imorse men det var ju nå krångel på blogg.se.
Nu ska jag och syrran ta en promenix. Hörs!



Första mars

Det var sååå härligt  att vakna av solen! Nu är det första mars!! Det går undan nu :-D 
Idag har jag varit barnvakt åt världens bästa kusiner och så har jag varit på hälsocentralen. Snart kommer farfar och hämtar upp mig så det blir ett hastigt inlägg nu, sedan åker vi hem till farmor och myser. Hoppas det blir fika i solen på altanen deras.. Ha en bra dag! Love

Det får bli en bild på Nikolina och mig. Igår kom hon förbi mig innan jag åkte och jobbade. Det var ett tag sedan så det var tråkigt att det bara blev en snabbträff men det tar vi igen nästa gång!  



RSS 2.0